19 februari 2010

Laat de (kabinets)ballen maar vallen!

Meerzorg, 23:30 uur
Hallo? Hallo? Is er nog iemand wakker in Nederland? Behalve Jan-Peter, zijn (ex)vriendjes en de journalisten?

Ja, ook de Nederlanders overzee volgen de kabinetscrisis met belangstelling en met verbazing. Althans, sommige Nederlanders...
Raar maar waar, de enige 'echte Hollander' in ons huis is volstrekt niet geïnteresseerd in de ruziemakers en de (onafwendbare?) gevolgen daarvan.
Ik krijg om 11 uur 's avonds een uitgebreide verhandeling van mijn echtgenoot over het wel en vooral het wee in de Surinaamse gezondheidszorg. Maar geen woord over de kabinetscrisis in het land waar zijn navelstreng begraven ligt. Als ik er voorzichtig een balletje over opgooi, wuift hij het weg met een simpel: 'laat die ballen maar vallen.' Hahaha!

Ik blijf een beetje nieuwsgierig, noem het beroepsmatige interesse. Maar de live uitzending van RTL, die door de trage verbinding met horten en stoten op mijn pc doorkomt, gaat me na een uurtje toch vervelen. 't is wachten, wachten, wachten', zucht een journalist. En daar zit ik nou niet op te wachten.

Ben benieuwd hoe deze nacht de Nederlandse geschiedenis ingaat. De nacht van Bos? De nacht van Balkenende? Of gewoon de nacht van een partij Ellende? Ik lees het morgen wel!

Geen opmerkingen: