29 mei 2006

Wie zijn wij? De kinderen

Ja, wie is dat jonge gezin dat de oversteek waagt? We stellen ons graag aan je voor!

Ik ben Amber, 14 maanden oud. Ik loop inmiddels een paar weekjes, dat gaat als een trein!
Mijn komst was een leuke verrassing voor mijn ouders, die hadden gedacht dat ik een jongetje zou
worden...gelukkig hadden ze de meisjesnamen wel bedacht, voor het geval dat. Het werd dus Amber Orlanda Brigitte. Amber voor de donkere ogen van mijn Mama, Orlanda van mijn Oma en Brigitte van mijn Omi. Ik zorg voor nog wel meer verrassingen. Zo heb ik mijn donkere koppie van bij de geboorte ingeruild voor blonde lokjes. Nog niet heel veel, maar dat komt wel. Mijn pittige karakter heb ik nog steeds. Als ik boos word, vliegt alles in het rond en als ik plezier heb horen ze me stratenver schreeuwen!

Ik ben inmiddels al een keer op vakantie naar Suriname geweest, dat is me prima bevallen! Ik moest wel even aan de warmte wennen, maar het is heerlijk om zonder jas te spelen.


En ik ben grote broer Sietse! Om precies te zijn, Sietse Anton Hugo. Papa en Mama wilden graag een stoere naam die je in Suriname niet zo vaak tegenkomt. Mijn overgrootmoeder, Beppe-Oma, heet Sietske, dus de jongensvariant daarvan was gauw gevonden! Anton en Hugo zijn mijn Pake en Opa. Ik ben nu 2-en-een-half en al heel ondernemend. Ik ben dol op boekjes lezen, spelen met mijn auto's en hardlopen met papa in het park. Mijn grootste hobby is de tram! Die rijdt voor de deur langs. We gaan regelmatig een eindje tramrijden, gewoon heen en weer, totdat het uur om is. Dat vind ik prachtig! Ik ben al een ervaren Surinameganger, afgelopen januari was ik er voor de derde keer. Ik ben heel blij dat we er gaan wonen, want dat is beter voor mijn luchtwegen. In Nederland ben ik vaak benauwd, vooral in de winter, en in Suriname helemaal niet.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het ziet er heel verleidelijk uit, de voorbereidingen voor het vertrek.
Heel mooi opgezet, Sas. Ik zal jullie op de voet blijven volgen ook na het vertrek. Een originele manier om contact te houden.

Groetjes,
Joan.

Anoniem zei

Hoi Saskia en Bas,

moet nog even kwijt dat jullie beeldschone kinderen hebben.
als ze net zo lief zijn als ze eruit zien heb je dubbel op geboft.
geeft ze maar een kus van hun tante Peggy, die ze zich niet zullen herinneren van die ene keer..

liefs, Peggy de Graav