31 december 2009

Wan bun nyun yari!! in NL...

Ja, hier in Suriname nog niet, het is pas kwart voor negen. Maar aan alle dierbaren overzee wens ik een heerlijk 2010! Hopelijk kunnen we volgend jaar december het jaar 2010 een dikke tien geven...

In Paramaribo en Meerzorg is het spektakel nog niet in alle hevigheid gaande, maar mijn schoonouders staan er wel van te kijken. Waar komt al dat vuurwerk vandaan? Wacht maar, om 12 uur zullen ze niet weten wat hen overkomt.
Bastiaan is op dit moment onderweg naar huis met Paul. Voor allebei is het de eerste keer dat ze een oudejaarsviering in het centrum van Paramaribo meemaken. Voor Paul omdat ie hier voor het eerst op vakantie is en voor Bastiaan omdat we er in voorgaande jaren nooit aan toekwamen.
Voor mij is het niet nieuw, jarenlang heb ik op de laatste dag van het jaar gefeest in de binnenstad, om rond een uurtje of tien 's avonds snel naar huis te hollen om de wisseling van het jaar binnen het gezin mee te maken.

Dit jaar is het uiteraard speciaal. Niet alleen omdat een deel van de familie overzee hier is. Maar ook omdat we de jaarwisseling vanaf de grote brug gaan meemaken. Althans, dat is het plan. Het mag eigenlijk niet, voetgangers mogen de brug niet op. Maar gelukkig leven we in Suriname, hahaha...we gaan het gewoon proberen!
Zometeen gaan we dineren en daarna ga ik oliebollen bakken....wordt vervolgd!!!

Geen opmerkingen: