08 juni 2007

Het was van korte duur

Zo gezegd, zo gedaan.

Het wasje gaat in de 220 volt machine, ik maak me uit de voeten. Een beetje voorzichtigheid is niet verkeerd als een wasmachine na acht maanden rust weer aan de gang moet...

Na een minuutje gluurde ik om het hoekje. Hij doet het!!! Na vijf minuten mogen de kindjes ook een kijkje nemen en na tien minuten is het alweer gewoon. De wasmachine draait een wasje en wij zijn met andere dingen bezig. En dan gebeurt het.

_______________________________________________________________

Nationaal nieuws>

SURINAME ZAT ZONDER STROOM

Een algehele storing legde gisteren vrijwel geheel Suriname in het donker. Deze storing duurde van half zes tot half zeven 's avonds, voordat ten minste delen van Paramribo weer over electriciteit beschikten. De storingsdienst kon vooralsnog niet melden wat de oorzaak was. Nauwelijks een half uur viel de stroom weer gedurende drie kwartier uit. Er werd vanuit Paramaribo gewerkt om alle andere gebieden in Suriname van stroom te voorzien.
_______________________________________________________________



Mocht ik de suggestie hebben gewekt dat onze wasmachine de oorzaak is van de nationale stroomstoring, dan corrigeer ik dat bij deze...

Maar stroomstoring nummer 24 hakt er goed in deze keer. Uiteindelijk gaan de lichten pas om half negen 's avonds weer aan. Gewoon doorgaan waar we gebleven waren, zou je zeggen. Maar de wasmachine doet het niet meer.

En de volgende ochtend blijkt dat we nog meer schade hebben. Onze wekkerradio en één van de computers (gelukkig een hele oude) hebben het ook opgegeven. Ik ben ziedend, ook al weet ik dat de EBS er niks aan kan doen. Een of ander houtkapbedrijf heeft een boom op de transmissielijn laten vallen.
Toch maar een telefoontje naar de EBS. Ze blijken al 'in het veld' te zijn om her en der de gemelde schade op te nemen. Halverwege de dag komen ze ook bij ons langs. Alles wordt netjes opgeschreven, maar of we iets vergoed krijgen? Dat horen we over twee weken, zegt de EBS meneer. En het wordt de dagwaarde van de goederen, de verzekeringsmaatschappij laat er een afschrijvingspercentage op los. Nou, dan weet je het al. Ik zet het idee maar uit mijn hoofd. Als we ruim anderhalf jaar op 220 volt stroom hebben moeten wachten, hoe lang zal de (eventuele) uitkering van een schadeclaim dan duren?

Een beetje bedroefd kijk ik naar mijn wasmachine. We gaan in elk geval proberen hem te laten repareren. Wie weet...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

pfffff 1 ding is zeker: dosis geduld krijgen jullie wel!!

tropenkindje zei

Ach ja, kwestie van go with the flow...
Jullie zullen er straks ook mee te maken krijgen, een keuken (ver)bouwen is hoofdpijn, hoor ik van iedereen. Ik zal voor jullie duimen!

Anoniem zei

Wat een gedoe met alle stroom avonturen!
Bas alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.By the way, het artikel in de Parbode was erg leuk om te lezen. We blijven jullie op de voet volgen.
Groetjes,
Graciele, Ivan en Curtis