31 december 2007

Greetings from the warzone

Het was wel een hele bijzondere start van de laatste dag van het jaar. We mochten uitslapen van de kids!!! Iets voor negen uur werden we wakker gemaakt door de telefoon...
Of we ook comfortabel hebben geslapen is een ander verhaal. In de loop van de nacht zijn de kids allebei in ons bed beland. Ze zullen vast hebben gedacht dat het een goed idee was om de laatste dag van 2007 aan de zijde van hun ouders te starten, hahaha!


Hier op Meerzorg lijkt er vanochtend een staakt-het-vuren te zijn afgekondigd. Af en toe een harde knal, maar daar blijft het voorlopig bij. De afgelopen dagen is er al aardig wat afgeknald, hoewel ik het idee heb dat het wat minder is dan vorig jaar. Of zijn we er al aan gewend geraakt?
Over een paar uurtjes barst het los in de stad: bedrijven sluiten hun deuren om 12 uur en pakken uit met duizendklappers; overal zijn er feestjes. Met als hoogtepunt het feest vlakbij hotel Torarica. En vanavond wordt er natuurlijk flink geknald op vrijwel elk erf in Paramaribo en districten.
Op ons erf niet. Bas en ik hebben er niet zo'n behoefte aan en onze kinderen zijn (gelukkig) nog te klein om zelf met vuurwerk aan de gang te gaan.
Bovendien ben ik wat dat betreft toch een beetje een angsthaas. Hoewel ik het een leuke traditie vind om het oude jaar weg te schieten en het nieuwe jaar knallend binnen te halen, ben ik als de dood voor ongelukken. Op grote afstand is het prachtig, dus wij volgen alles dit jaar weer vanaf de veranda. Misschien koop ik nog wel wat wonderkaarsjes (sterretjes), dat is wat minder gevaarlijk en ook leuk voor de kids. Mijn zusje en ik vonden dat altijd prachtig toen we klein waren.

Het wordt voor ons een rustige jaarwisseling. Bastiaan gaat zometeen wel naar de oudejaarsparty bij de Medische Zending waar hij een part time dienstverband heeft. Ook daar sluiten ze het jaar feestelijk af. Op mijn werk doen ze ook wat, dus misschien ga ik daar later even heen. Als we door het drukke verkeer heen kunnen komen, ten minste...

Iedereen een hele fijne jaarwisseling...
GENIET, MAAR SCHIET MET MATE!!!

1 opmerking:

Anoniem zei

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.