27 december 2007

Winterplaatjes

We zijn de afgelopen dagen verwend met allerlei mooie plaatjes van een winters Nederland. En ik moet het erkennen: het ziet er allemaal prachtig uit! Echt sprookjesachtig.
Desondanks bibberen we bij het idee dat we door die sprookjesachtige, koude sneeuw zouden moeten baggeren...

Uiteraard heb ook ik een poging gewaagd om het zomerse kerstgevoel bij ons thuis vast te leggen. Maar een foto van een manjaboom roept zelfs bij mij geen kerstgevoel op, dus verplaats ik mijn werkterrein naar binnen.








En voor het winterse kerstgevoel: morgen wat mooie plaatjes uit Nederland die ik jullie niet wil onthouden!

Eerste kerstdag is dit jaar een typische decemberdag: grijs, beetje fris (26 graden) de zon laat zich nauwelijks zien. Maar daar hebben we geen last van, het etentje bij familie is gezellig en ook de kids vermaken zich prima.
En zowaar, vandaag kijkt de zon ons eindelijk weer eens stralend aan! De wasmachine draait natuurlijk overuren en Bastiaan tuiniert er lustig op los. Tussen de bedrijven door komen mijn ouders ook eten, Bastiaan staat in de keuken dus we eten weer lekker. Oftewel, een vrij relaxte 2e kerstdag, zoals het hoort.

En nu is het alweer voorbij... zoals altijd ruim ik de kerst-cd's met enige weemoed op. The holiday season staat toch voor gezellige momenten en de muziek hoort erbij. Of het nou 'white christmas' is of 'now kresneti kisi', ik zing het allemaal naar hartelust mee!


Geen opmerkingen: