03 december 2007

Herfst

Het is herfst in Suriname! Ja, lach maar, het is echt waar...
De zon lijkt een griepje onder leden te hebben, die dook eergisteren onder de wol (ken?) en heeft zich tot nu toe niet laten zien. Grijze lucht, regenachtig, echt weer om met een kopje thee en een boek in bed te blijven. Is dat herfstweer of niet?
Het enige dat niet klopt in het beeld is de temperatuur. Die is wel een paar graadjes gezakt, maar onder de 25 graden duikt ie niet.

We hebben er een kalm weekendje van gemaakt. Sietse is nog niet lekker en Bastiaan moet het nog rustig aan doen. Ik zit wel in de lift, maar helemaal fit ben ik nog niet.
Om de relaxte ziekenboeg compleet te maken kwam Bastiaans nieuwe stagiaire er ook bij. Die zou in het weekend een tripje naar het binnenland maken, maar werd ziek...erg sneu, want omdat iedereen met het tripje mee was lag ze daar moederziel alleen.
Een betere opknapomgeving dan Meerzorg is er niet. Ze kwam dus een nachtje logeren en ziedaar, het ging meteen een stuk beter!
Flesje vers geperste mandarijnsap mee naar huis en dan moet het weer helemaal goedkomen.

Deze week staat in het teken van de rust, wat mij betreft. Bastiaan is vast van plan het de komende tijd rustig aan te doen, tot nu toe houdt hij zich verrassend goed aan zijn voornemen. Ik denk dat de schrik er even in zit, meningitis is geen aandoening waar je grapjes mee moet maken.
Rond de kerst en de jaarwisseling gaat de praktijk even dicht, dan hebben we allemaal echt vakantie!
Wat we precies gaan doen weet ik nog niet, maar het wordt in ieder geval relaxed...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wow! Dat is een goed voornemen van jullie om even de boel te sluiten! Dat zal heerlijk zijn!!!
Beterschap allemaal!

liefs, wieteke

Dennie-boompje zei

Die herfst hier lijkt wel begin van de grote regentijd, grmpf, zoveel regent het :-(. Lekker efkes de boel sluiten en stiekumpjes van de ontspanning genieten ;-)....ik ben per ongeluk op jullie site gekomen. Even benadrukken : je weet het heel leuk neer te zetten. Het hele verhaal geeft me de kans maar niet om op tijd naar bed/slapen te gaan ;-) ! ...ik herken sommige delen uit jullie (r)emigratie-verhaal terug (overtocht / vreemdelingenbeleid), dat maakt dat ik voorlopig nog niet uitgelezen ben :-). Aboeng, groetjessss of nee, op zijn surinaams, odiesssss, Danny