11 juli 2006

Even zeuren

Zo zit ie mee, zo zit ie tegen...en deze week zit ie tegen.

Mijn portemonnee is al een paar dagen onvindbaar. Mijn kinderen, de hoofdverdachten, hebben (nog) niet bekend. Ze helpen zelfs mee zoeken. Het hele huis is overhoop gehaald, maar nee...niet gevonden. Dus toch buiten de deur kwijtgeraakt? Of per ongeluk ingepakt? Geen idee, vandaag dus maar naar de politie. Die hadden hem ook niet gevonden. Ik moest wel tien keer uitleggen wat erin zat, wat een ergernis. Maar goed, de aangifte is gedaan, was wel nodig, want mijn rijbewijs en pasjes bevinden zich onder de vermisten...de pasjes zijn inmiddels ook al geblokkeerd.

Eergisteren kwam er een einde aan het leven van mijn mobieltje. Hij is verdronken in een bodempje appelsap, het (anti-lek)bekertje in mijn rugzak lekte...tja.
De simcard kan blijkbaar zwemmen, die heeft het gelukkig overleefd.

Ooit het volle gewicht van een kinderstoel op je teen gevoeld? Doe maar niet, het doet echt zeer! Ik ben ervan overtuigd dat ik een dubbele teenfractuur heb, Bas denkt dat het wel meevalt.

Vandaag ook nog drie zakelijke afspraken waar ik helemaal niet op zit te wachten.
Dan nog een berg strijkwerk, maar verder heb ik eigenlijk niets om over te zeuren. Met de kindjes gaat het perfect, op wat schrammen en builen na. Het zijn echt babbelkousen, klepperen de hele dag. Ze zijn zo actief dat ik af en toe ook een middagslaapje nodig heb. Amber heeft inmiddels besloten dat ze voortaan zélf haar bordje leeg eet. Assistentie wordt driftig weggewimpeld, tot groot vermaak van broer Sietse. Die heeft trouwens de zinnen 'ik wil niet' en 'ik doe het niet' bovenaan zijn vocabulairelijst geplaatst. Maar 'dank je wel, Mama (of Papa)' staat op een goede derde plaats, dus ons hoor je niet klagen!

De garage loopt nu aardig vol. Bastiaan heeft een aantal grote en middelgrote blikken verf van een kennis gekregen. Topkwaliteit en mooie kleuren, dus daar gaan we ons lekker mee uitleven in Suriname. De praktijk moet nog in de verf worden gezet, dus dat komt mooi uit. En er zijn vast wel mensen daar die we er blij mee kunnen maken...

Geen opmerkingen: