15 januari 2007

Plagen

Over hoeveel plagen hebben ze het ook alweer in de bijbel, zeven? Dan hebben we er nog een paar te gaan...
De eerste aanval van de mieren is afgeslagen. Net zo onverwachts als ze waren gekomen, verdwenen ze weer. Hoera! De spuitbus kon weer even weg, dat spul is slecht voor je luchtwegen, dus wij blij (de tips van onze trouwe lezers hielden we natuurlijk wel achter de hand, voor het geval dat).
Maar plaag 2 stond al klaar...vliegen.
Geen idee waar ze vandaan kwamen, maar ze waren er ineens. Ongevoelig voor onze spuitbus, dus dat werd meppen. De vliegenmepper is intussen gehalveerd, de stukjes vlogen in het rond. Maar dood zijn ze, een stuk of 60 vliegen in 3 dagen! Ja, ik word zo langzamerhand een echte terminator.
Volgens Robbie is er een visverwerkingsbedrijf in de buurt, daar zouden de vliegen vandaan komen. Lijkt me sterk, waarom hebben we deze invasie dan niet eerder gehad?
De horren blijken ook nu een uitkomst, die houden bijna alles tegen. Muskieten, stof, vliegen...en de frisse lucht laten ze door. Zolang we alle deuren en horren dichthouden is er dus niks aan de hand. En in de open lucht heb je er geen last van.

Intussen hebben we weer een verfrissende regenbui gehad. En wie kwamen er meteen weer achteraan? Ja hoor, de mieren...maar we zijn nu redelijk ervaren in de strijd, dus ze gaan bij bosjes sneuvelen. Je merkt het, het lidmaatschap van de partij voor de dieren zit er voor mij niet in.

Plaag nummer 3 dient zich tegenwoordig elk weekend aan. Het heet stroomstoring. Zelfs onze kinderen weten al wat dat betekent. Geen licht, maar ook geen water, want de waterpomp werkt op electriciteit. Wat een gedoe is dat toch!
Met luchtleidingen loop je nu eenmaal meer risico, van een vogel tot een botsing, er is altijd wel iets waardoor een kabel beschadigd kan raken. Het is wel toevallig dat het tegenwoordig altijd in het weekend raak is...

Plaag nummer 4 is de slechtste plaag voor je gezondheid: slaapgebrek!!! Maar dat is een plaag die ik altijd meeneem, waar ik ook heenga. Voldoende slaap staat bovenaan mijn lijstje van goede voornemens voor 2007 (uitvoering begint morgen!).

Desondanks is het nog steeds heerlijk wonen. We zijn helemaal gewend aan de ruime behuizing (behalve als er gedweild moet worden), de kluslijst wordt langzaam maar zeker korter. Langzaamaan begin ik rond te kijken naar bezigheden buitenshuis. Ik wil verder aan de slag in de moestuin, maar ook de wereld buiten ons stukje land lokt.
Toch moet ik een drempel overwinnen. Voor de derde keer in mijn leven 'moet' ik een nieuwe carriere opstarten, en ik ben er nog niet uit wat het moet worden. De vorige keren kwam het allemaal min of meer aanwaaien. Maar ja, ik ben geen 20 meer...en ik moet nu meer dan ooit de balans zien te vinden tussen alle dingen die ik kan, wil en moet doen. (gedeelde) Zorg voor de kindjes en voor het huis, samen met Bastiaan aan de gang in de praktijk, de moestuin, het biebje en dan ook nog werken buiten de deur. Hoe te combineren?

Gelukkig moet ik op dit moment nog niet zoveel, maar het kriebelt wel! Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen...een kort nachtje, want het is alweer 2 uur in de ochtend!

Geen opmerkingen: