22 februari 2007

Momenten

Ja, we zijn vrij lang uit de lucht geweest, wel een week...maar het zijn ook rare dagen.
Het overlijden op een afschuwelijke manier van een aangetrouwd familielid , een oom die ernstig ziek is, dat hakt er bij ons wel een beetje in.
Je doet de dingen die je moet doen, en natuurlijk gaat het leven gewoon verder, maar je loopt toch even met je ziel onder je arm. De dood hou je niet op afstand, zelfs niet in het mooie Suriname...
En het blijkt maar weer, je weet niet van tevoren hoeveel tijd je nog hebt op deze aardbol. Elk moment bewust beleven dus!
Dat proberen we ook echt te doen. Dus zo af en toe stop ik met mopperen over de klussen die nog op de lijst staan, en ga ik lekker even met een boekje op bed liggen. Om vervolgens prompt in slaap te vallen...
We proberen ook echt meer tijd te nemen om te genieten van de grappen en grollen van onze kinderen. Die gaan steeds meer babbelen, vooral met elkaar! Ik moet toch echt de filmcamera weer eens gaan opladen, kunnen ze later ook lachen om de leuke conversaties. Die mooie momenten moet je vasthouden.
Welkome afleiding (voor Bastiaan dan) is alweer zijn derde werktrip naar het binnenland. Voor mij altijd minder leuke momenten, alleen in dit grote huis bivakkeren vind ik helemaal niks! De kids hebben nergens last van, die hebben hun Mama. Een Mama die het ineens nodig vindt alle deuren en ramen dicht en op slot te doen. Lekker warm in huis...
Maar goed, inmiddels is het 2 uur in de ochtend, voor je het weet is de nacht voorbij. Ik duik er maar snel in, momenten van slaap zijn ook kostbaar!

Geen opmerkingen: