25 februari 2007

Jonge cocos goed voor de praktijk!

Tja, soms krijg je tips uit onverwachte hoek. Zo was ik gistermiddag druk bezig met het kappen van cocosnoten om het cocoswater op te vangen in kannen en het vruchtvlees eruit te lepelen en in een bakje te doen. Beiden gaan in de koelkast want cocoswater is koel het lekkerst en het jonge vruchtvlees bederft buiten de koelkast vrij snel.

Ondertussen waren Robby en een door hem ingehuurde metselaar bezig stenen op te trekken voor het fundament van de schutting. Binnen de kortste keren had ik ruim drie liter cocoswater en twee bakjes gevuld met vruchtvlees. Ik had zelf al lekker wat weggepeuzeld en bood de heren ook wat aan. Robby gaf aan niet zo’n liefhebber van cocos te zijn, maar zijn collega sloeg het ook af, maar dan om een andere reden. Hij zei dat hij al een beetje last had van zijn knieën en daarom geen jonge cocos wilde eten. Ik keek hem blijkbaar nietbegrijpend aan want Robby wist me snel te vertellen dat jonge cocos je knieën zwak kan maken!
Okee, dacht ik, weer wat geleerd. Mijn logisch boerenverstand zegt dat een knie niet zomaar zwak wordt, als er al iets in cocos zit wat bijvoorbeeld iets doet met je banden en kapsels of met de spieren, dan toch zeker niet alleen van de knieën.
Maar goed, de buurtbewoners hebben zo hun dingen en ik accepteer dat ze hun dingen hebben.


Vanmorgen bij het uit bed stappen natuurlijk wel even op mijn kniestabiliteit gelet, niets opvallends kan ik u melden… Toch nog eens vragen hoe lang het duurt voor de eerste klachten optreden. Misschien kan ik met de wetenschap over deze incubatietijd de aanloop naar mijn praktijk bevorderen. Eerst overal jonge cocos in verwerken en uitdelen, en een paar weken later stormloop bij Boeroeswing Paramedische Praktijk!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Orlanda denkt, na dit gelezen te hebben, waar haar zwakke knieén vandaan komen.
Ze heeft véél jonge cocos genuttigd.

groetjes,

Ton.

tropenkindje zei

Hahaha, ik zou het bijna geloven!

Maar ik heb wel een goeie tip voor haar. Véééél fietsen...