11 februari 2007

Uitslag


Nee, dat is niet wat je er van krijgt… Of misschien ook wel een beetje!
Ik bedoel, de uitslag van onze quizvraag van eventjes terug lijkt zich te hebben aangediend. De vraag was wat voor slang het was, die ik een kopje kleiner had gemaakt. Twee personen (geen webloglezers) hebben zich ook over de afbeelding gebogen en zeiden meteen: een Owru Kuku! Letterlijk vertaald betekent het oude koek, maar dan wel een met een lang staartje… De Owru Kuku is behoorlijk giftig en schijnt zich het liefst schuil te houden op koele plaatsen. Zoals onze lokale kenner Robby meteen meldde, is het een vrijpostig beest. Hij is voor de duvel niet bang en valt graag aan. Dus dat wij hem met een rake slag van die snode plannen af hebben kunnen brengen is geen overbodige luxe geweest. In plaats van de was ophangen (dat was Sas op dat moment van plan) was het anders linea recta naar de EHBO voor tegengif. Robby wist me te vertellen dat er in de buurt ook een oude, wijze Hindoestaanse heer was, die je na zo’n beet met een speciale Indiaase steen kon behandelen. Deze wordt dan op de beetplek gelegd en je moet een paar dagen bij hem in huis blijven voor de verdere behandeling met allerlei rituelen, vaak helpt het, zei hij… Maar goed, het tegengif van het Academisch Ziekenhuis is hopelijk op voorraad en klinkt iets betrouwbaarder. Nog zekerder van je zaak ben je wanneer je het beest geen kans geeft, oftewel, kop eraf!
Beter nog, zoals mijn schoonvader als tip meegaf, geef hem met een stok eerst een flinke klap op de rug. Met een dwarslaesie gaat ie nergens meer…

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Oeps, dit vind ik geen leuk idee, een slang die giftig is zo dicht bij huis....ik zal nu wel heel goed uitkijken als ik naar het guest house loop.....
Ook wel griezelig als mijn super dotjes daar lekker aan het spelen zijn.....
Moet ik dan maar een mes bij me dragen, ik denk dat ik hem niet eens een koppie kleiner durf te maken, dat wordt dus gewoon heel hard gillen!!!!!!!

tropenkindje zei

Welnee, hoor, zo erg is het niet. Ten eerste kom je ze overdag niet tegen, ze verblijven nl het liefst op koele plekken. Dus de kinderen lopen weinig of geen gevaar, die spelen niet in de bosjes. Ten tweede is het maar de vraag of ie echt giftig is. We hebben alleen de beweringen van twee mensen die geen van beiden veel verstand hebben van slangen. Wouter had een goeie tip: op het net kijken!