14 mei 2007

In de lucht?

Zijn we werkelijk weer in de lucht? Ik durf het niet te hopen...we hebben nu al een week te kapen met de internetstoring. En hoewel er meer in het leven is dan internet, is het toch wel fijn als het werkt!
Maar goed, we kunnen weer even op de weblog. En ook al is het twee uur in de ochtend, die kans laat ik niet voorbijgaan.

Hallo moeders onder ons, hopelijk was het een fijne moederdag!
De commercie heeft dit jaar niet gescoord bij ons. We hebben nauwelijks de kranten gelezen en geen tv gekeken. De reclameblaadjes (ja, zelfs hier vallen die weleens in de bus) zijn ongelezen in de prullenbak verdwenen. Geen tijd...dus geen commerciële moederdagcadeaus.
Het was een moederdag van de oude stempel. Sietse had een mooie kartonnen bloem op school gemaakt, Amber een kartonnen tasje met een gedichtje erin. Tot mijn grote verbazing konden ze het gedichtje allebei feilloos opzeggen! Ik kreeg er niet genoeg van en zij ook niet, dus ik heb het vandaag een keer of 20 gehoord. Leuk, hoor!
Verder was het gewoon een moeder-aanpoot-dag, dus tussen de gedichtjes door waren we druk bezig. Want vandaag was het ook nog tuinbouwdag.
We zijn ons aan het voorbereiden op de echte regentijd. Want ik begreep dat de pittige regens van de laatste dagen nog maar en voorproefje zijn. Laten we het niet hopen...
Op dit moment is het best goed geregeld. Drie dagen zon, één dag wolkbreuken. Zo houden de plantjes het goed vol. De eerste paprika's en tomaten zijn al gezien! Voor de planten die niet van natte voeten houden gaan we bakken maken en die overdekken met schaduwgaas.
We moeten ook nog een plek zoeken voor honderden selderieplantjes...
Voordat we vertrokken heb ik een berg zaadjes besteld bij een zadenbedrijf in Rotterdam. Die zijn even blijven liggen, maar inmiddels zijn we begonnen met uitproberen. Twee maanden geleden heb ik een zakje met Aziatische selderiezaadjes leeggegooid op een beschut plekje. Om straks zelfvoorzienend te zijn, dacht ik.
Nou, mijn complimenten, meneer Vreeken! Ze zijn allemaal opgekomen...en nu kan ik heel Meerzorg voorzien, hahaha!
Ik heb een paar weken verwonderd en besluiteloos naar de groene selderie zee gekeken, maar vandaag ontwaakte mijn handelsgeest. Ze worden allemaal verplant, ruimte zat. Als ze het goed doen vind ik vast wel afnemers. Met de opbrengst kan ik op zijn minst nieuwe zaadjes bestellen.

Tussen de bedrijven door doen we leuke dingen met de vakantiegangers. Ja, die blijven komen, erg gezellig!
Gisteren waren we voor de tweede keer in twee weken naar een heerlijk vakantieoord buiten de hoofdstad. Het ligt op een kwartiertje rijden van de luchthaven, in het plaatsje Republiek. Prachtige omgeving, wit strandje, fris en helder kreekwater met de kleur van coca cola. Op het terrein staan een huis en een dagverblijf. Ze worden beheerd door een plaatselijke bank, waar (gelukkig voor ons) een nicht van ons werkt. Die kon gisteren het dagverblijf huren en nodigde de hele familie uit. Het was echt genieten, zeker voor de kinderen. Amber vond het allemaal wat minder. Die was verkouden en is bovendien niet zo dol op het koude water. Sietse daarentegen was niet uit het water weg te slaan. Zo te zien kan hij binnenkort op zwemles, hij heeft geen drupje watervrees.

Vanvond heeft Bas officieel afscheid genomen van Jos, Elize en Henk. De afstudeeropdracht zit erop...ze zijn lekker uit eten geweest.

Helaas kon ik niet mee, de auto is sinds gisteren bij de monteur. En een oppas op Meerzorg hebben we nog niet, dus ik kon ook niet achterop de bromfiets.
Ik heb niet zo'n goed gevoel over de auto. Maar goed, de monteur had gezegd dat ie vandaag klaar zou zijn. Bastiaan ging het vanochtend nog even vragen, maar de monteur schoot een beetje uit z'n slof. We moesten maar niet meer langskomen, hij belt wel als het klaar is! Hij voelt zich blijkbaar een beetje opgejaagd door ons ongeduld, hahaha!
Aan de ene kant snap ik het wel, aan de andere moet ik echt nog wennen aan (het gebrek aan) klantvriendelijkheid hier en daar.
De monteur is goed in zijn vak, maar ik vind het een nors mannetje. Ik blijf dus maar uit zijn buurt, voordat ik iets verkeerds zeg. Want hij woont bij ons in de straat, en een goede buur is beter dan een verre vriend...

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Doet Boeroeswing.com het nu ook weer?
Of blijven we op sr.net?
Wat was er eigenlijk aan de hand?
Telefoonkabel onder de oceaan is toch nog niet gerepareerd neem ik aan.
Dat zou een nieuw record zijn.

Anoniem zei

Heel leuk om deelgenoot te kunnen zijn van jullie belevenissen. Ik heb heel vaak 'o ja' momenten. Gezien onze toekomst plannen helpt de weblog om ons mentaal voor te bereiden op de Surinaamse samenleving. Tussen de regels door lees ik vaak hoe jullie je aanpassen aan de mentaliteit van de Surinamers en tegerlijkertijd blijven jullie denken in mogelijkheden. Ik denk dat het de beste manier is om de overstap te maken van een macro naar een microsamenleving.
Veel succes met het internetgebeuren en uiteraard met de praktijk en we blijven het volgen.

Anoniem zei

Hee boeroe en surinaamse!
Leuk weer even bijgelezen te hebben. 1 voordeel van de internet-storing: ik ben weer helemaal op de hoogte en heb even in kunnen halen met de verhalen! Ik houd het niet altijd bij! Leuk Bas, dat het goed is verlopen met de trainingen. Fijn dat de stagiares zelfstandig kunnen werken en je verder kunnen helpen. Stagiares die naar het buitenland gaan hebben al zo'n instelling volgens mij. Wij gaan binnenkort inlezen over Suriname. Lijkt me super om langs te komen. Zal ws begin volgend jaar zijn.
Succes verders, kus, wiet