28 mei 2007

bakken

Het wordt nu menens met het weer! Ik moet toch echt leren om meer op onze weermannen te vertrouwen. Die hadden slecht weer voorspeld, maar moeder natuur zette me gisteren weer eens op het verkeerde been.

Het was de hele dag heerlijk weer. Rechterhand Robbie maakte er gelukkig goed gebruik van. Want het project omrastering loopt achter op schema, onder andere vanwege het slechte weer van de afgelopen dagen. Gisteren liep het echter vlot. Rond vier uur 's middags waren Robbie en zijn werkmaatje zo goed als klaar met het laswerk.

Het begint nu echt ergens op te lijken! Nu de poorten nog, dat is een aardige klus. En dan schilderen. Bas en ik hebben er even over moeten nadenken en er zijn wat extreme kleuren de revue gepasserd. Maar we zijn het nu eens, de kleuren zijn bepaald!
Ik verwacht dat we niet voor eind juli klaar zijn, maar goed, extreme haast heeft het niet.

Mooi weer, dus, en ik bedacht vanmorgen dat ik het toch wilde wagen om nog wat tomatenplantjes op een onbeschutte plek neer te zetten. Met de regen viel het toch reuze mee?

Inderdaad, gisteravond hadden we een stevig buitje, goed te doen. Maar dat was niks vergeleken bij de hoosbui van vanmiddag. Met bakken kwam het water uit de lucht vallen, en de bakken in huis waren niet aan te slepen.
Helaas, er zijn weer twee lekkages bijgekomen. De dakplaten moeten wel snel komen, anders hebben we straks geen dak meer. En ga ik uit mijn dak van ergernis...

Als ik uit het raam kijk, bedaart mijn ergernis weer. Want het kan natuurlijk erger. Het erf van overbuurman Opa Sadio is helemaal ondergelopen, net als een aantal andere percelen in de straat. Bij ons valt het erg mee, rondom het huis is het droog. Het laagste gedeelte van de achtertuin is ondergelopen, maar daar hadden we weinig gewassen geplant vanwege de stugge klei. Gelukkig maar...

De dompelpomp draait overuren, want het waterhuisje moet zoveel mogelijk droog blijven. Het risico van verdere instorting blijft, en als dat gebeurt gaan de watertanks eraan en zijn we onze watervoorraad kwijt. We proberen daar maar zo min mogelijk aan te denken. Geen zorgen voordat ze voor de deur staan!

Wie volstrekt geen last hebben van de wateroverlast zijn de kids. Na elke 'verse' regenbui mogen ze even in het ' Rotondezwembad' spelen. Ze hebben het grootste plezier en zorgen zo voor een goed gevulde wasmand!

1 opmerking:

Anoniem zei

als jullie nog bakjes nodig hebben, hier hebben we ook nog wel een paar! ;)
houd de moed erin eej!
de vakantie kan doorgaan beginvolgend jaar. de precieze data komt nog (3e wk feb t/m 3e wk mrt?)
gr wiet en co
ps wanneer en waar leggen de schildpadden eieren?