22 mei 2007

Nieuws

Slecht nieuws moet je meteen brengen; dat leerde ik al in de eerste week van mijn carriere in human resources. Maar wat te doen met goed nieuws? Ergens aan het einde van het gesprek? Na een inleidend gesprekje over het weer?

Het weer dan maar
Het was lang zoeken, maar ik heb een weerbanner gevonden voor op de site! De maximumtemperatuur voor Paramaribo klopt aardig, de minimumtemperatuur niet...maar goed, het staat toch leuk.
Het hemelvaart weekend is hier een hemelwaterweekend geworden. Het heeft flink geregend, en we zijn er nog niet vanaf. Er komt nog meer, melden de weermannen...
De twee uitjes van zondag laten we maar schieten, zonder auto is het lastig ploeteren door de modder. Gelukkig is de weg niet zo slecht als een half jaar geleden, ik hoef nog niet te lopen met de fiets, dus de kindjes kunnen gewoon naar school.

Dan het neutrale nieuws
Over de auto kunen we nog geen goed nieuws brengen. Maar ook geen slecht nieuws. De waterpomp blijkt het ook te hebben opgegeven. Bastiaan gaat als een speer op zijn brommertje naar de stad en voorziet de monteur van een nieuwe. Dinsdagmiddag horen we meer...
Nog even en we hebben een gloednieuwe auto. Haast alles is inmiddels vervangen, als je het mij vraagt. Toch heeft het tot nu toe niet zoveel gekost, dus we geven het nog steeds een kans!

En nu het goede nieuws
Storing nummer 23 van de EBS is een feit!!! Ik hoor ze al denken, die is gek geworden. Wie is er nou blij met een stroomstoring? Ik in eerste instantie ook niet, tot Bastiaan het goede nieuws komt brengen. Zie foto hieronder:

Ja, de trouwe bloglezer raadt het al. 220 volt is in aantocht!!!
's Ochtends verspert de EBS-wagen verderop in de straat de weg. Bastiaan fietst erlangs op de terugweg van een bezoek aan een patiënt. Op zijn vraag wanneer wij nu aan de beurt zijn komt eindelijk het verlossende antwoord: NU!
'We waren u bijna vergeten, meneer!' zegt een EBS-man doodleuk, als Bastiaan vraagt waarom het zo lang heeft geduurd. Tja...
Maar goed, de reden van de stroomstoring is duidelijk. De grote transformator moest worden geplaatst.
Wij zijn dolgelukkig, want ineens kan er een heleboel gebeuren. De airco voor de behandelkamer en het kantoortje plaatsen, de 220 wasmachine, mijn broodbakmachientje, batterijen opladen, noem maar op, het kan allemaal, en zonder trafo.
Maar we zijn er nog niet.
De meterkast moet worden vervangen, begrijpen we van de EBS-man, die nog even een kijkje binnen komt nemen. De aanvraag moet worden gedaan door de installateur, en die heeft de aanvraagpapieren nodig. Maar waar zijn die? In één van de overgebleven dozen in het kantoortje...

Ik ben de komende twee dagen niet bereikbaar. Al moet ik het kantoortje binnenstebuiten keren, die papieren worden gevonden!

Geen opmerkingen: