29 juni 2006

Groet van Sietse

Hallo allemaal,
Op het moment dat Mama dit schrijft lig ik rustig te slapen. Nog wel in het ziekenhuisbedje, maar het gaat een heel stuk beter. Papa slaapt vanavond bij me, Mama slaapt thuis en Amber slaapt bij Pake en Omi in Zeeland.
Dat was even een tegenvaller, ik had niet verwacht dat ik in de zomer ook benauwd zou worden. Verkoudheidje opgepikt, waarschijnlijk...

Papa en Mama konden woensdag aan mijn borst zien dat ik benauwd was. We zijn toen maar even naar het ziekenhuis gewandeld, dat is hier om de hoek. Daar lieten ze de kinderdokter komen en ik moest van hem in het ziekenhuis blijven. Ik kreeg om de vier uur een groot pufje, verneveling noemen ze dat. Het is net een soort stoombadje en duurt wel tien minuten. Het doet geen pijn en is ook niet vervelend. Behalve als ze je ervoor wakker maken, dat vind ik een ramp!

Gisteren ging het al veel beter en de dokter had al gezegd dat ik vandaag naar huis mocht. Maar vanmorgen was ik toch weer wat benauwder, dus ik blijf nog een dagje. Gelukkig hoef ik niet de hele dag op mijn kamer te blijven. Ik ben alleen binnen geweest om te slapen en te eten, verder was er buiten de kinderafdeling genoeg te doen!
De zusters zijn erg aardig. Ze vinden mijn krullen prachtig, en moeten erg lachen om mijn gebabbel. De dokter is ook leuk, ik moet altijd giechelen als hij me beluistert. Hij kijkt me elke keer een beetje verbaasd aan. Hij kan namelijk horen dat ik behoorlijk benauwd ben, maar ik zie er helemaal niet ziek uit en ben heel flink en vrolijk! Zolang Papa of Mama maar in de buurt is...gelukkig is één van de twee er altijd, en soms zijn ze er allebei. Eten en drinken gaat wat minder, maar ik doe mijn best!
Er is een hele lieve zuster die een beetje op Oma lijkt. 'Mama, kijk, net als Oma!' riep ik toen ik haar zag. Iedereen moest erom lachen. Ze komt ook uit Suriname, leuk he? En ze heeft daar in hetzelfde ziekenhuis gewerkt als Papa. Iedereen is dus erg aardig en ik geniet van alle aandacht. Maar toch wil ik weer naar huis. Hopelijk kan dat heel snel!
Sietse

Geen opmerkingen: