11 september 2006

C-day!

Je hebt D-day, maar ook C-day...
En vandaag is de dag van de waarheid. CONTAINER DAY!!!

9:06 uur
Het begint al goed. Als ik 3 1/2 uur slaap uit mijn ogen wrijf, om 8 uur, rinkelt de telefoon. Ze zijn onderweg! joelt een vrolijke stem. De container? vraagt Bas verbaasd? Jazeker! roept de vrolijke stem. De zenuwen gieren meteen met de kracht van een orkaan door het huis. Ik zit in het oog van de storm, ben nog aardig relaxed. Bas en zijn vader zijn iets minder rustig, hihihi...

Binnen een uurtje is het zover.
Maar als de container de parkeerplaats op draait, keert mijn maag zich: hij is KLEIN. VEEL TE KLEIN!!! Hier krijgen we nooit alle spullen in...grote genade. En hij ziet er ook heel anders uit dan ik had gedacht.
Dat klopt ook, want het is de container helemaal niet...het is een doodgewone vrachtwagen die ons bed komt brengen! De vrolijke stem had ons niet goed begrepen. Na de slappe lach van opluchting wordt het bed uitgeladen. Hij blijft voor de deur staan, veel te zwaar om verder te sjouwen. Nou maar hopen dat iedereen er vanaf blijft.

11:45 uur
Hij is er nog niet...
Bas is aan zijn tweede sjouwronde bezig, we hebben wat spullen in Nieuwegein staan bij een vriend van ons. Twee loodzware behandelbanken staan al gezellig naast elkaar op de parkeerplaats. De kinderen spelen in de buurt en schoonma houdt de wacht. En ik probeer nog snel de laatste spullen in dozen te krijgen!

13:00 uur
Hij is er! We staan te juichen. Wat is ie groot en mooi...


Geen opmerkingen: