22 november 2006

Groet van de birthday boy


Ja, dat ben ik...
En wat een feestweek heb ik achter de rug!

Het kleine feestje op de 11e november was niets vergeleken met de party van afgelopen zaterdag. Dat was nou een feest met hoofdletter F… zei Mama toen ze mij zaterdagavond naar bed bracht. En dat was het ook!
We hadden het feest voor mijn verjaardag met een week uitgesteld omdat er nog werd gewerkt in de tuin. Helaas liep het niet allemaal volgens plan, dus ze waren nog steeds bezig met bestraten. Maar het feest ging gewoon door!
‘s Ochtends werd de tuin versierd met vlaggetjes. Er stonden drie partytenten en een kindertent, het zag er heel feestelijk uit!
Om vijf uur kwamen de eerste kindjes. Uiteindelijk waren het er wel 28, ik kende ze niet allemaal maar dat gaf niet. En toen kwam HIJ…nee, niet de Sint, die komt nog. Het was een echte clown!
Met een hele dikke rode neus, een grappig pak aan en een rare stem. Ik vond hem geweldig, en de andere kindjes ook! Amber vond hem niet zo leuk, hij moest vooral niet te dichtbij komen. De clown deed leuke spelletjes met ons. Zelfs de grote mensen vonden hem heel grappig.
Natuurlijk was er ook lekker eten. Bami, dat vindt iedereen heerlijk. De kinderen mochten kiezen uit pannenkoeken (gebakken door Pake!) en bami.
Surinaamse kinderen zijn dol op pannenkoeken, dus je snapt wel wat er gebeurde…Pake’s pannenkoeken waren in een wip op. Zelfs de grote mensen stonden ervoor in de rij!
Daarna kwam de taart. Ik vond het geweldig! We stonden allemaal onder een partytent, met een lamp erbij, want het was al donker…de kinderen zongen uit volle borst en ik mocht de drie kaarsjes blazen. Daarna was het smullen, ik heb wel drie stukken taart gegeten (1 voor elk jaar, hahaha!). Mama keek een beetje bedenkelijk, maar ze liet me toch lekker mijn gang gaan.
Om negen uur ‘s avonds was het feest voorbij, alle kindjes waren naar huis, met hun snoepzakje, dat doen ze hier altijd op kinderfeestjes.

Ik was nog helemaal vergeten te vertellen dat ik mijn verjaardag ook op school heb gevierd! Dat was de maandag ervoor al. Ik heb getrakteerd op pannenkoektaart (gewoon een stapel pannenkoeken op elkaar, stroop ertussen, drie kaarsjes erin en je hebt een taart). De kindjes kregen rozijnenautootjes mee en een snoepzakje. Omi had twee mooie puzzels uit Nederland meegenomen, die heb ik aan de school cadeau gegeven.

We vinden het nog steeds erg leuk op school, we leren elke dag wat nieuws! Surinaamse verjaardagsliedjes, de dagen van de week, vingers benoemen, het is allemaal even leuk. Amber en ik doen thuis alles na wat we op school hebben gedaan, iedereen vindt dat erg grappig!
Het is buiten nog steeds een feest, als het geen stenen zijn, dan is het wel zand waar we mee kunnen spelen. We worden elke dag heel vies, de wasmachine draait op volle toeren… Posted by Picasa

Geen opmerkingen: