22 april 2007

Broodnodige flexibiliteit...

Wil je in dit land zonder hoge bloeddruk en andersoortige stressklachten door het leven gaan, dan helpt het om een flexibele blik op het leven te hanteren.

Het is ondertussen zondag en we verwachten elk moment mijn schoonzusje Peggy en haar zoontje Stef. Ze komen voor een paar weekjes vakantie. Gisteren werden ze al verwacht maar een telefoontje vanaf Schiphol dat ze nog niet in de lucht waren vertraagde de opruimsnelheid die we op dat moment hier hadden. KLM had technische problemen en dan vertrekken ze niet, da’s logisch maar wel balen als je vakantie al zo kort is.
We begrepen van Peggy dat de KLM niet bepaald uitblonk in klantvriendelijkheid. Het leek wel alsof het ze niet kon schelen dat de vertraging van een hele dag heel wat ongemak veroorzaakte. Zou je niet verwachten van zo'n grote maatschappij...
De mensen aan wie we het verhaal gisteren vertelden riepen ook meteen 'O, zeker Surinam Airways?' Nou, mooi niet!

Peggy en Stef komen logeren in het guesthouse, dat een paar maandjes leeg heeft gestaan. Wanneer je hier een woning een tijdje ongebruikt laat nemen de insecten het over, dus schrobben en luchten was het devies!
Maar goed, vandaag zijn ze wel vertrokken en het guesthouse is met de hulptroepen in de vorm van mijn schoonouders tot een waardige logeerplek omgetoverd. Zélf hebben ze ook al een vriendin uit Holland te logeren en ze willen de komende tijd ook wat vaker hier zijn omdat de dochter en kleinkind nu hier logeren. Dus een extra bed erbij in het guesthouse en we kunnen zo 5 man herbergen!

Wachten is dezer dagen het wachtwoord…

Wat betreft het wachten op de brommer, dat doen we dus ook nog steeds, ik hoop maandag weer meer te weten!

Dan wachten we ook nog op een reactie van de dakreparateur. Ik heb hem alweer 4 dagen geleden een vraag over zijn offerte gesteld maar ze hebben het druk… Gelukkig hebben we de laatste dagen mooi droog (maar erg warm) weer dus momenteel even geen pannetjes in het huis (behalve dan op het gasfornuis).

Het mooie droge weer brengt wel een ander nadeel met zich mee. We wachten namelijk ook nog steeds op de meneer van de waterleidingsmaatschappij. Hij had beloofd een week geleden langs te komen maar helaas, niet gezien. Morgen dus ook maar weer een belletje eraan wagen. Want met droog weer en extra gebruikers gaat zelfs onze voorraad van zo’n 9000 liter water er in een sneltreinvaart doorheen. Gelukkig hebben we veel slootjes aangelegd dus water voor de plantjes halen we daar uit, want die hebben met dit weer ook extra dorst!

Dan wachten we ook nog op een set planken van een kast die we 2,5 maand geleden kochten. Deze extra planken zouden er na een maand zijn, en ze zouden ons bellen wanneer ze binnen waren. Nu leer je snel, dus wachten op een telefoontje van dit soort bedrijven is net zoiets als wachten op de miljoenenprijs uit de loterij! Dus zelf maar weer eens bellen is het devies.

Op 1 persoon kunnen we voorlopig heel lang wachten. De blikslager die onze dakgoten geplaatst heeft zou nog een kleine lekkage komen verhelpen. Na een aantal keer langs te zijn gegaan om zijn garantie van twee jaar om te zetten van woorden in daden heb ik maar bedacht dat ik deze man niet meer op mijn erf wilde hebben. Ik ben zo vaak thuis gebleven voor zijn niet nagekomen afspraken, met dat soort grappenmakers doe ik geen zaken meer! Voorlopig is er ook geen enkele zaak met hem te doen want ik hoorde vorige week dat meneer in het gevang zit. Hij schijnt iemand doodgeschoten te hebben, zakelijk conflict… Ben ik even blij dat mijn conflict met hem met woorden is beslecht!

Ondertussen is het wachten beloond en zijn Peggy en Stef gearriveerd. Boordevol verhalen over de reacties die ze kregen naar aanleiding van de uitzending van Ik Vertrek. Sietse laat Stef meteen zijn kamer zien waar al een bed voor hem klaar staat. De komende weken zal het weer een drukke maar gezellige bedoening worden in huize De Bruin en De Boer.

Geen opmerkingen: