05 april 2007

Ik vertrek!

Ik geniet nog even van mijn laatste momenten als onbekende Nederlander. Want straks, over drie kwartier, barst het los, dan is het gedaan met de rust! Jammer genoeg is onze omrastering nog niet klaar. Hoe gaan we straks alle paperazzi buiten de deur houden?
(ferberde siki n'a dresi, zouden ze hier zeggen. Vrij vertaald: voor de ziekte die ze verbeelding noemen is er geen medicijn)

Meerzorg weet nog van niets. De zoveelste regenbui is net voorbij, de vogeltjes huppelen rond en fluiten erop los. Her en der in de straat staat een tv aan, maar veel bijzonders staat er voor vanmiddag niet op het programma.

8000 km verder... maakt Nederland zich klaar voor de uitzending van 'Ik Vertrek'. Stoelen worden her en der aangesleept, overal wordt op tijd gegeten. De TROS wrijft zich in de handen, sinds de laatste voetbalWK hebben ze nog niet zo'n enorme kijkdichtheid gehad.
Wie zijn ogen van de tv durft af te wenden moet om kwart over negen vanavond maar eens naar buiten kijken. Geen kip te zien...niemand vertrekt vanavond uit huis. Nederland zit voor de buis! De Emi-remi's komen eraan!!!

Raar genoeg zijn de onderwerpen van deze aflevering de laatsten die het programma zullen zien. Ik heb het hele internet afgespeurd, maar een life uitzending van de TROS is er niet op te vinden.
Een dvd van het programma is onderweg naar ons, als het goed is. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat die vóór de live uitzending aankomt, dus die hebben we nog niet. Het wordt dus uitzending gemist, het is niet anders. Waarschijnlijk zien wij dus pas morgen wat het Nederlandse legioen over drie kwartier ziet.
We zijn wel benieuwd naar de reacties, dus laat vooral wat van je horen!

15 opmerkingen:

Unknown zei

Heh, ik zit nu de uitzending te kijken :D


'De zware container beschadigd wel de zandweg'

Unknown zei

Wat Leuk dat jullie je plannen hebben waargemaakt!!!! Jou nog goed herinnerend weet ik zeker dat dit jullie gaat lukken!

Groet Dion Jut

Unknown zei

Geweldig gedurfd, en mooi werk dat jullie verrichten. Net met plezier naar de uitzending gekeken en ik wens jullie al het goeds!

Anoniem zei

Hi Sas en Bas,
Wat een prachtige uitzending was dat. Jammer dat er veel geknipt is i.v.m tijd . Maar ik was genoeg in beeld hahahhah dus ook ik ben en BNN geworden. Groetjes Gerda

Anoniem zei

hai bastiaan en saskia,

geweldige uitzending!!! ,met heel veel plezier naar gekeken. zelfs mijn moeder die jullie totaal niet kent belde na afloop op om er over te praten! zij wilde weten of jullie misschien toevallig uit friesland komen, gezien sietse's naam (zij komt daar vandaan, vandaar...). we lezen op Sportief Wandelen heel geregeld de weblog en praten vaak over jullie! het allerbeste gewenst nogmaals! Peter.

Unknown zei

Prachtige uitzending! Het heeft veel gemengde, verwarde maar bovenal warme gevoelens losgemaakt!! Heel veel geluk in alles wat jullie doen in SWITI SRANAN!

Ixie Ixie zei

Mooie uitzending en positief portret van jullie. Suriname lijkt me een mooi land. GRoet, Olaf.

Anoniem zei

Gelukkig! Eindelijk heb ik na wat gesurf jullie gevonden. Waarom zijn er geen mailadressen bekend bij de yellow pages in Suriname?! Wat fanatstisch dat jullie een fysiotherapie-praktijk hebben opgericht in Suriname! Hoe gaat het? Hebben jullie hulp nodig? Ik ben zelf ook fysiotherapeut (3 jr geleden afgestudeerd) en ben van plan deze zomer naar Suriname te komen. Misschien kan ik spullen meenemen? Krukken regelen bij ziekenhuizen oid? Mijn zusje gaat vrijwilligerswerk doen in Suriname, les geven op scholen, e.d.. Graag zou ook ik mijn steentje bij willen dragen... Ik hoop dat jullie contact met me opnemen! Veel groeten uit Nederland,
Christel (ikorni_chris@hotmail.com)

Anoniem zei

Hoi Saskia
wat een leuke uitzending was dat.Bij toeval kwam ik erachter was namelijk een woensdag even op het werk bij Yolanda en zij vertelde mij van de uitzending. ik vond het harstikke leuk om te zien hoe het jullie vergaan is. Jullie redden het wel .Toch nog heel veel succes met alles.
Gr Carla (ex collega van rci)

Carla zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
tropenkindje zei

Hai Dion!
Wat leuk dat je het programma ook hebt gezien!
Weet je nog dat wij samen het appartement in Utrecht hadden bezichtigd, ruim 5 jaar geleden? Toen hadden we inderdaad al plannen richting Suriname. Maar ik had niet durven dromen dat het zo snel zou gaan...
Hopelijk gaat het jou goed, wie weet tot ziens!

tropenkindje zei

Hoi Christel,
Bastiaan is op dit moment in de stad bezig met een spinning groep, hij zal zeker blij zijn met je bericht. Mail komt eraan, hoor!

tropenkindje zei

Hai Carla!
Alles goed met jou? Leuk dat je nog contact hebt met Yolanda. Er zijn niet veel dingen die ik hier mis, maar een beetje heimwee naar RCI heb ik toch nog wel...
Het allerbeste en wie weet tot ziens!

En alle andere mensen, bedankt voor de leuke reacties! We hebben het programma nog niet gezien, maar zijn wel helemaal happy met alle fijne berichten.

tropenkindje zei

Ha die Peter,
Nee, zelf komen we niet uit Friesland. Hoe zat het ook alweer? Bastiaans vader heeft een Friese achtergrond, en wij vinden Friese namen heel stoer. Bastiaans oma heet Sietske, dus van het één kwam het ander...
Wij hadden gehoopt dat de naam uniek was in Suriname, maar nee hoor, er blijkt ook nog ergens een Sietse van Dijk rond te lopen.
Groeten aan je moeder en de rest van de sportief wandelgroep!

Anoniem zei

Bastiaan en Saskia,
gewoon heel veel geluk toegewenst.
Jullie emi-remi werkte heel inspirerend voor ons gezin.Ook wij zullen over 5 jaar te maken krijgen met emi-remi naar suriname. Ik als geboren surinamer mijn vrouw als geboren kaap verdiaan. Niet bij de pakken neer gaan zitten als het ff niet loopt en het aller beste ook voor jullie kinderen.
groet,

Lloyd en Francisca