22 oktober 2006

Meneer P-update

Meneer Pee, u weet wel, die van de keuken, zou donderdag of vrijdag langskomen om alles aft e maken. Nu weten we dat met dit soort afspraken je al niet van de donderdag hoeft uit te gaan en ik besloot vrijdag om 10 uur maar eens te bellen. Ik kreeg zijn vrouw die me vertelde dat meneer Pee net weg was. Ik was meteen hoopvol gestemd, ook al had hij niet vooraf gebeld, maar mevrouw Pee had geen enkel idee waar haar man heen was… Ik vroeg haar om hem terug te laten bellen en dat gebeurde warempel ook nog, een kwartiertje later.
Nu had hij zijn smoezenboek natuurlijk al weer op een actuele pagina liggen want hij begon zich meteen te verontschuldigen. Hij was helemaal vergeten dat zijn vrouw die dag de beurt had om in de moskee (jaja, het is ramadan) te koken. Dat betekende natuurlijk volop voorbereidingen en hij moest haar als haar rechter hand uiteraard wel bijstaan… Maar, geen probleem, hij zorgt dat woensdag alles klaar staat en deze kant op komt (oftewel, hij was nu nog niet klaar om überhaupt naar ons te komen…). Duidelijk geïrriteerd heb ik hem te kennen gegeven dat ik speciaal twee dagen thuis was gebleven voor zijn niet nagekomen afspraak. Maar ja, Bodo (suikerfeest) komt eraan dus maandag is een vrije dag. Waarschijnlijk moet hij dan dinsdag als een haas aan de gang om onze klus af te maken om woensdag hier te kunnen zijn. Met deze man krijg je steeds meer het gevoel dat er ergens een verborgen camera is en we strak in een of andere show belanden over hoe ver je kan gaan voor mensen door het lint gaan.

Geen opmerkingen: