11 december 2006

Maandag

Vaak begint het goed, maar nog vaker niet. Dat heb je nu eenmaal met de maandag...
Ik ben natuurlijk weer veel te laat gaan slapen (boenen, vegen en dweilen, je kent dat), kom dus een half uurtje later mijn bed uit. Bastiaan is al bezig met de kids, ik rek me dus nog eens uit. Kijk nog eens tevreden naar mijn mooie bed…en schrik me een aap!!!
De achterwand van het bed vertoont grote scheuren aan weerszijden. Hellep!!!
Luchtvochtigheid, zegt Bas parmantig, als ik naar hem toe ren om het te vertellen.
Ja, dat zal wel, maar wat nu? Straks ligt het bed nog in stukjes, en wij op de vloer met een kapotte rug of zo.
Wat een teleurstelling, een peperduur bed, van duurzaam hout (volgens de fabrikant). Ik zal er maar eens een mailtje richting de leverancier aan wagen. Meer kunnen we niet doen, het bed terugsturen naar Nederland is niet bepaald een optie…
Onze andere houten meubels hebben ook last gehad van het weer en de luchtvochtigheid, alles is een beetje uitgezet. Maar scheuren hadden we nog niet gezien. Balen, hoor.
Straks moeten we nog een nieuw bed laten maken, bij meneer Pee of zo. Ik moet er niet aan denken!!!

Ik ben natuurlijk helemaal afgeleid door het bedgedoe, en vergeet prompt om met Bastiaan af te spreken wie de schooltasjes van de kids klaarmaakt.
Bas sjeest er op de fiets vandoor naar zijn werk (jaja, hij heeft een patiĆ«nt!). En bij vertrek naar school ontdek ik de lege broodtrommels en de lege thermosflessen. Oeps, foutje…
Gauw een telefoontje naar de juf, want dat wordt laatkomen.. Het is gelukkig geen probleem, en om tien over acht zitten Amber en Sietse in de klas.
Ik sjees terug naar huis, waar de garagedeur nog open staat. Oeps, gelukkig wonen we op Meerzorg en niet in de stad…
De wasmachine werkt ook al niet goed mee, piepend en kreunend doet hij zijn werk. De was van gisteren regent voor de tweede keer nat. En er staan nog drie wasjes in de rij. Hoezo rommelige start van de week?

Geen opmerkingen: