24 december 2006

Stratenmaker

Wat meneer Tee en Zn. kunnen, kan ik ook, moet Bastiaan gedacht hebben. Dus gaat hij vanmiddag aan de gang als stratenmaker. Van de bestratingsklus zijn nog aardig wat stenen overgebleven, daar kunnen we mooi een klein terras van maken voor het guesthouse. dan houden de gasten ook de voeten droog als het regent...
Het lukt aardig, ik ben aangenaam verrast en trots op de nieuwe (en veel goedkopere!) stratenmaker. De kids en ik komen later even helpen, dus het wordt nog gezellig ook.

Binnenkort gaan we gras zaaien en dan kan de tuin verder worden verfraaid. We hebben vanmiddag wat palmen gekocht, verderop in de straat. Dan nog nog wat bloemen en sierplanten erbij, zo wordt het echt een leuk tuintje!

Straattegeltjes leggen is dus niet zo moeilijk, zou je denken. Maar het blijkt een vreselijke klus te zijn; na een paar uur zwoegen is de sportieve fysio kapot! Hij sleept zich de douche in, sleept zich aan tafel en sleept zich vervolgens naar bed. Waar een enkele muskiet hem het leven ook nog zuur maakt. Ja, het leven in de tropen is hard, zeker voor een stratenmaker, hahaha...

Geen romantische christmas eve bij kaarslicht, dus. Ik draaf tussen drie slaapkamers heen en weer. Bastiaan wil een zalfje voor de muskietenbulten, de kindjes kunnen niet slapen omdat er overal om hen heen wordt geknald. Ja helaas, de verkoop van vuurwerk is eergisteren officieel begonnen. Mag nog niet worden afgeschoten, maar dat verbod is aan dovemansoren. Tja, weinig aan te doen, nog anderhalve week en dan is het weer elf en een halve maand rustig.
De kinderen zijn intussen al aardig gewend aan de herrie, overdag vertrekken ze geen spier. Maar de keiharde knallen rond bedtijd zijn iets teveel van het goede.

Inmiddels slaapt iedereen en is het bijna middernacht. Ik zit voor de pc met mijn laatste glaasje port. Heerlijk. Maar zonder mijn favoriete kerstmuziek...ik heb me een ongeluk gezocht naar de kerstcd's, tot mijn grote ergernis nog niet gevonden. Ze zitten vast in de allerlaatste doos.
Ik stel me dus tevreden met de enige kerst cd die Bas in zijn uitgebreide muziekcollectie heef't. Appelsientje kerstconcert...tja, je moet toch wat.Energie om op te ruimen is er niet meer, morgen weer.
MERRY CHRISTMAS!

Posted by Picasa

Geen opmerkingen: